Storshopping




Är på väg i säng efter ett par intensiva dagar. Shopping i lördags, fars dag i söndags och idag har vi varit hos barnmorskan och på föräldrakurs efter jobbet.
Ja Ullared var en historia för sig, var ju bara tvungen att visa min fynd från i lördags. Det var en jättemysig resa, om än fysiskt påfrestande. Har aldrig sett maken till köer och trängsel, som tur är kom vi innan köerna började. Förutom spjälskydd, lakan, påslakan, täcken kuddar, badbalja, skötbädd m.m inhandlades kläder, nappar, leksaker, filtar och mycket mycket mera. Ovan är bara en del av allt. Det är fantastiskt kul att handla när det är så billigt, smålänning som man är och man fick verkligen mycket för pengarna, det enda jag ångrar egentligen är att jag inte köpte mer.

Förresten så gick allt bra hos BM, bebis låg med huvudet nedåt och även om den fortfarande kan röra sig så känns det skönt att den börjar vänja sig vid det läget. Mina värden följde normalkurvan och jag hade så bra blodvärde att jag inte behöver äta lika mycket tillskott.

Idag fick jag fint besök på jobbet, Cissi kom förbi med underbare lilla Eddie så jag fick lukta bebis och hålla knytet en liten stund. Hoppas kunna träffa hela familjen lite längre en annan dag.

Nu snubblar jag in i sovrummet och stupar i säng!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Åh, fina fynd! Jag ångrar så att jag inte bad dig köpa en svart/vit filt åt mig. Vi har ju den och använder den jämt. Jag vill åka igeeen!

Postat av: Fia

Fina fynd du har gjort. Fortfarande impad av att du fick med dig Stefan dit! :)

Det randiga påslakansetet med nallen köpte jag också, så fint, har faktiskt förberett och bäddat sängen redan... kunde inte vänta längre nu. och lite bodys och pyjamas har vi nog samma tyckte jag det såg ut som. Ullared är ju ett toppenställe när man har barn. Känns som ni tror ni ska få en pojke (?) lite med tanke på klädvalen, men iofs så behöver man ju inte ha rosa bara för man får en flicka... hahhaha... ja, nu börjar det närma sig för er också! Hoppas dina "problem" är lite bättre så du inte få lida hela tiden ut!

Det är nog så jobbigt på slutet ändå... suck!

Kram

2009-11-10 @ 15:01:28
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, det kanske är bara för man inte får dricka som man är så sjukt sugen nu, men jag menar givetvis ingen tokfylla utan ett glas vin till fredagsmyset! Det saknar jag!

Bebisens hjärtljud brukar ligga runt eller lite över 140 slag. Men den brukar alltid vilja sticka iväg när hon ska mäta och då då stiger det över 150. Stämmer skrönan om att det är en pojke om den har över 140 slag? Har ni kommit på några namnförslag än? Vi har, men det känns som man måste se den lille innan man kan bestämma sig helt, han kanske inte passar att heta det man först valt!



2009-11-11 @ 08:27:12
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback