Fredag söta fredag

Inte för att jag brukar uppmärksamma denna dagen på något sätt, men det är ju fredag och alla ursäkter till att äta sött godtas. Vi diskuterade på jobbet hur en Gustav Adolfs bakelse såg ut, bildgooglade och tyckte att den såg smaskens ut. Nu ser de tydligen olika ut beroende på vart du köper dem, men det karaktäristiska är Gustavs huvud i choklad på toppen av bakelsen. Sagt och gjort bjöds det på bakelser till eftermiddagsfikat. Jag sitter här och stirrar på min och mår illa, så jag sparar den till kvällen och delar med älskling.

Lite senare ikväll kommer mamma till oss och sover över, för imorgon bitti bär det iväg till Ullared. Jag, maken, mamsen och svärmor. Mysigt! Nja, jag ser inte fram emot att stångas med tanter med kundvagnar, men när jag nöjt sitter i bilen på väg hem och betraktar mina fynd, det ser jag fram emot. Énda anledningen till att jag utsätter mig för detta att åka dit, är att handla till bebis. Det kan det väl vara värt hoppas jag!


Kommentarer
Postat av: Cissi

Oh, Ullared! :) Du kommer garanterat att fynda järnet...

Ja, födelsedagen var ju lite sisådär. Man var superorolig för Eddies del hela dagen. Skönt att BB finns och kan lugna ner stirriga nybörjare... Idag har Eddie skött sig fint i alla fall och han är världens mest underbara lilla krabat. :) Vi får ses snart! Kramar

Postat av: Mia

Ullared har en hel del till bebisen - var själv där i somras med Soffe =) Svårt å låta bli å handla för mycket bara :)Kramar

2009-11-07 @ 15:57:44
Postat av: Fia

Vad blev det för Ullaredsfynd?

2009-11-08 @ 12:24:48
URL: http://fiamedbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback