Nöjd 27-åring

tulipan      svarta tulpaner 

Nu har jag firat födelsedag och är mycket nöjd. Igår kväll var mina och sambons familjer här och firade mig och jag fick många underbara presenter. Fick 2 st presentkort på IKEA och ska åka dit på lördag med mamma och handla upp dem. Har nästan bestämt mig för att köpa IKEAs symaskin för 595:-. En enkel maskin men det duger att sy up byxben på och sy kuddfodral och gardiner. Man kan förändra så mycket med textil och jag har länge önskat mig en symaskin, nu blir det budgetvarianten till jag har råd att köpa mig en dyrgrip. Resten av pengarna blir det nog gardiner och tyger och lite småsaker för.
Av S familj fick jag en stor tavla med New York motiv, som vi hade tänkt köpa när vi målat om, nu får vi nog skynda oss att måla så vi får upp tavlan istället.  Jag fick också en underbar cerise vas, svarta glasljusstakar av lillebror och en jättefin vårtröja/klänning av syster med sambo. Tulpanerna ovan fotade jag när vi firade mammas födelsedag för en vecka sedan. Har dille på blommor just nu, men det är väl för att man längtar till grön vår nu, och lite värme hade inte varit ovälkommet.
Det är inte idealiskt fotoljus nu, så jag får plåta presenterna i helgen, kanske tilsammans med lördagens shopping. Ska försöka hinna en snabb sväng till loppis också, kanske fynda lite. S ska till Stockholm i helgen så det kommer nog bli en hel del fixande här hemma. Min första hellediga helg, det ska bli oerhört skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback