Sköna Söndag

Vad skönt det är att ha en hel dag att göra ingenting på. Kommer inte ihåg när man hade det så senast. En av tjejerna från gamla jobbet var här och drack kaffe och åt glass på balkongen, och jag fick lite uppdateringar om vad som hänt sen jag var där sist. Jag måste erkänna att jag varit dålig på att hälsa på sedan jag slutade, så det var kul att ses. 

Igår var svärföräldrarna här och bjöd på trerätters meny från Delicard, läs om konceptet på
delicard.se

♣ Viltpaté med marinerade grönsaker
♣ Hjortstek med vinägersky
♣ Chokladfondue med karamelliserade frukter

och det var precis lika gott som det låter, om inte godare. Jag var till en början skeptisk till förrätten, patén, men det påminde lite om leverpastej och fungerade jättebra till de inlagda grönsakerna som förvällts i ättika och socker. S och svärfar tog med sig recepten till systemet och fick hjälp att hitta viner som passade till respektive rätt och de kan verkligen sin sak, de som jobbar där. Mycket lyckad middag med andra ord, och jag fick duka fint vid nya matbordet. Simme ville vara med och fick en egen stol vid bordet.
- Du skämmer bort katterna, säger svärmor
- Ja det gör jag (leende) , men de är våra bebisar

    

Idag har vi bara njutit av dagen, slappat och laddat batterierna, det måste man göra ibland och det känns som att jag länge gått på reservenergi. Skönt med 4 dagar arbetsvecka också, för sen ska det firas midsommar. För mig hör Öland och midsommar ihop sedan många år tillbaka, och är så glad att så blir fallet även i år. Har skrivit innan om våra vänner som bor på gård, med skogsväg ner till egen avskild strand, och dit är vi bjudna på fredag. Det ska bli underbart, håller bara tummarna för hyfsat väder, bara det inte regnar, men helst vill jag ha så varmt att jag kan ha min nyinköpta blåvitrandiga sommarklänning. Enligt tradition brukar det bli Hotell Strand i Borgholm på midsommardagen, men det återstår att se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback