1:a Maj

image48
Idag har vi varit lite trötta efter gårdagen. Firade valborgen med att gå ut och äta på tapas restaurang här i stan, jag S och en kompis till oss. Syndigt gott var det! Sedan blev det en liten barrunda och vi var väl inte hemma förrän två. Det blev inget traditionellt majbål med andra ord, men det har det inte varit på många år. Jag tycker inte ens man firar valborg på ngt speciellt sätt länge.
När vi var och handlade på ICA passade vi på att besöka den nyöppnade butiken i köpcentret, Kid Hemtextil. Där hade jag kunnat shoppa loss en hel del. Var ute efter påslakan eftersom jag såg ovanstående i ett reklamblad, men de hade inte kommit hem än. Besviken som jag var, kom vi ändå hem med två kuddar och en naturvit pläd som vi ska ha som skydd i bilen (vi har beige tygklädsel). Den rosa pläden på bilden är köpt på ellos.se, skulle bara se om det var samma rosa nyans och den stämde faktiskt ganska bra.
Imorgon eller på torsdag em ska det besiktigas lägenhet. Jag ska ha med mig både måttband och kamera, för att ta "före-bilder". Vi har fortfarande inte blivit av med vår lägenhet, så jag börjar bli lite nervös att vi står med dubbla hyror i ett par månader. Men det var en tjej här och kollade i söndags, fick bara inte riktigt pejl på om hon ville ha den eller inte. Hon har tydligen till på torsdag på sig att svara. Håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback