Midsommarfirande!

Ja, det blev som väntat en ganska blöt midsommar, men också solig midsommar. Vi kom till Öland runt lunchtid och någon timme senare började det regna... för att hålla på natten igenom. Vi tog kalaset och flyttade in till "sjöboden" som ligger kanske 50m från strandkanten, det funkade mycket bra eftersom stugan är ungefär lika stor som hela vår lägenhet. Förutom pilkastning blev det inga traditionella midsommarlekar, och ingen stång, men trevligt hade vi. Över lag är killarna i gänget musikaliska, så gitarrerna hölls varma till långt in på småtimmarna. När vi vaknade tidigt på morgonen på midsommardagen, tog vi tag i städandet med en gång och redan då var det varmt ute. Sedan ägnades hela dagen åt slappande i trädgården och vi tjejer tog en tur in till Borgholm, och kom inte tomhänta från butikerna i stan. När vi kom tillbaka var grabbarna i bra form och röda som kräftor efter att ha varit ute i solen hela dagen (jag själv fick minsann ingen färg, trots att jag invigde min nya bikini).

Midsommar i bilder:



♦ Det var knytkalas och denna var den prydligaste tallriken, resten av oss gafflade bara i oss maten utan att bry oss om vare sig dukning eller upplägg.
♦ Hunden Elsa var den enda med midsommarkrans (lånad av matte Johanna)
♦ Undebar bild nere vid vattnet, under ett av regnuppehållen
♦ Ungefär så här tedde sig kvällen för de flesta
♦ Det var varmt, det var trångt.... det var mysigt, säger Elsa! Vi var många som sov på golvet och där fann Elsa sin plats. Hon är en ganska stor hund, som tror hon är en ganska liten hund.

De bor väldigt vackert:





♦ Utsikten från huset när det regnade som mest
♦ Hästarna är inte deras men betar på deras marker
♦ Den lilla stugan har en gång hyrts ut, men inte på många år. Synd tycker jag.. originaltapeten gick inte av för hackor!
♦ Fantastisk utsikt från lilla stugan uppe på backen, huset ligger nedanför sluttningen.
♦ Nytapetserat i köket
♦ Gamla ladugårdslängan, mittemot ligger gamla stallet (som inte heller används längre)

Ja det var midsommar det! Nu kommer andra saker att se fram emot, bröllop på lördag t.ex (inte mitt eget), och jag som inte har några skor till klänningen. Måste gå på stan och kolla om det imorgon. Nu ska jag studsa i säng. S sussar redan gott!

Kommentarer
Postat av: Olaragna

Hi! Your website is really interesting! I like it!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback