Liten i magen´s garderob börjar utökas



Fick detta underbara set av blivande mormor och morfar, fleecebyxor och mjuk gosig jacka med öronhuva. De kan inte låta bli att handla grejer till den lilla/e, och vi tackar inte nej :) Igår gjorde jag iordning en hylla i garderoben till Lillens saker som låg och drällde lite varstans. Eftersom mamma förbjudit mig att måla, får hon snällt ställa upp och pågående projekt är en klädbyrå och en rottingkista för leksaksförvaring som ska målas. Ska bli så härligt att få börja fixa i det blivande barnrummet.

Idag vaknade jag av en smärta under revbenen som bara ville ge med sig om jag låg ner, men jag ska strax åka till jobbet. Lite orolig blir man ju när det gör så ont, men det är tydligen inget farligt utan bara livmodern som växer och trycker på. Får ju inte klaga eftersom man varit befriad från allvarligare graviditetsbesvär hittills.

Och idag är det 100 dagar kvar till BF, imorgon är vi nere på tvåsiffrigt!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag längtar efter att bli moster!!!

2009-10-05 @ 12:00:12
Postat av: Fia

Den där smärtan är helt normal :) hahaha det är vad dom alltid säger, men det verkar vara sant, man blir sjuk orolig, men det är alla ligament och fogar i kroppen som typ dras isär, för att kroppen och dess hållning förändras och orsakar dessa smärtor. jag kan snart bli barnmorska med svar på alla frågor... min graviditet har ju knappast blivit som jag trodde... :)



Söta bebiskläder ni fått. Det är väldigt svårt att låta bli att handla när man ser nåt och eftersom man inte är så sugen på att handla till sig själv längre så måste man ju handla till nån. Hahaha.



ha det bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback