Min tid i England

image352

När jag slutade gymnasiet bestämde jag mig, som så många andra tjejer, för att prova på livet som aupair. Till den engelska landsbygden och en familj med fyra barn och en ensamstående mamma begav det sig. Det var både en jobbig och lärorik tid. Men mina bästa minnen därifrån kommer från stallet där jag hjälpte till på helgerna. I gengäld mot att jag mockade och gjorde iordning hästarna för lektioner och var med i barngrupper, fick jag rida hur mycket jag ville. Nu jobbade jag 6 dagar i veckan, men kvällar och helger var jag i stallet när jag kunde.
Vi red långa fleratimmars turer på söndagarna genom djupa gröna dalar, täta skogar, över porlande bäckar, genom små engelska stenhus byar. Det låter sagolikt och det var det också, kan inte med ord beskriva hur det kändes att sitta på ryggen på sin drömhäst (Spice tv. här ovan) och rida genom dessa landskap.

Nu fick jag stallabstinens igen. Den smyger sig på ibland, och till våren har jag tänkt göra någonting åt det, måste upp på hästryggen igen!

Det översta kortet är Tilly, den engelska familjens minsting, då 2½ år. En rödhårig liten vildbatting, men hon kunde också vara väldigt lugn och mysig. På den tiden hade man ju ingen digitalamera så korten är fotograferade.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det låter som en helt underbar tid du hade i England! Trevlig helg! Kram Sandra

Postat av: Nilla

Det låter mysigt att få rida ut så.
Jag var som aupair i Florida. Vi var på en hästhoppningsvisning och på en ridlektion i westernridning, jag och några kompisar uder den tiden. Jag har inte ridit sedan dess... saknar det.

2007-10-27 @ 15:12:38
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Emilronja

I want to say - thank you for this!

2009-03-27 @ 11:34:12
URL: http://emilronja.myblog.es

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback