Vårstädning!

I lördags åkte vi till sommarstugan för att städa upp lite inför helgens födelsedagsfest. Eftersom ingen varit där någon längre stund sedan i julas behövdes det städas ur en hel del... Julgransbarr, julgardiner och pepparkaksburkar. Jag fick fria händer att fixa lite i köket, gissa vad... det blev rosa! Nej inte så farligt som det låter, men jag spann vidare på färgen på stolsdynorna och lite i trasmattorna. Nu har jag med mig spetstyg hem som jag ska sy en liten kappa till köksfönstret av.
Hade givetvis kameran med mig i högsta hugg och solen gjorde sitt för de fina blommorna m.m. som fotades.

image58

Körsbärsblommorna hade nästan gjort sitt för året men det betyder bara att det är närmare till ätsäsongen, det trädet brukar ståta med många fina bär på sommaren. Jag tycker gärdesgården är så härlig, äkta genuint svensk hantverk. Det är tillverkad av en man i byn som är en av de få som fortfarande besitter kunskap om denna metod. Det är bara några år sedan den gjordes men den ser redan ut som den har funnits lika länge om huset.
Underbart är det också att se regndropparna samlas på daggkåpans blad och se ljuset reflekteras i vattnet. Man mår så bra av allt vackert helt enkelt!  Nu är jag dödstrött och ska sova, men jag ska posta lite fler bilder någon dag, Kanske imorgon, om jag inte fastnar vid symaskinen med diverse projekt som lagt sig på hög.


Kommentarer
Postat av: Cissi

ooo vad mysigt det ska bli! :)

2007-05-15 @ 07:46:22
Postat av: Cissi-igen

Skrev en kommentar nyss som hamnade i ett gammalt inlägg... tror jag :) skumt!

2007-05-15 @ 12:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback