Besiktning

Idag har vi varit på besiktning av den nya lägenheten. Det känns jättebra och kommer bli fint när vi kommer iordning, men det var lite synd att vi inte fick vita skåpsluckor i köket. Men som sagt får man vara glad åt det vi fick, t.ex ska de ta bort alla tapeter och ersätta med väv att måla på. Det brukar nämligen inte finnas så roliga tapeter att välja på bland de billigare kollektionerna. I vardagsrummet vill vi ha ljust ljust grått, i sovrummet en mullvadsfärgad (i princip som den nedan, men inte så mörk) fondvägg och i princip resten vitt. Lampan kommer från MIO och kommer stoltsera över matbordet, förhoppningsvis.

image55image56

S har dessutom hittat stolar idag. En lokal inredningsbutik har tydligen utförsäljning pga stängning och har 4-pack stolar för 1000:-, ungefär sådana som vi kollat på, undrar om vi kanske slår till imorgon. Min käre sambo hade även hittat en herrbetjänt i borstat stål men den får de nog ha på 75% rabatt för att jag ska köpa den, kostade 2500:- ord. pris. Det finns mycket att lägga pengarna på nu, t.ex klickgolv som vi tänkt lägga in i hallen och köket, den gulaktiga plastmattan var inget vidare. Annars är det fina golv i de övriga rummen, träparkett i vardagsrum, sovrum och "lilla rummet". En annan positiv sak är att de kommer öppna upp en del av väggen mellan vardagsrum och sovrum och sätta dit en dubbelvitrindörr, det kommer göra en hel del för ljusinsläppet.
I badrummet är det en ljusaprikosaktig våtrumstapet och med den är det nog bara att gilla läget och göra det bästa av det man har.

Efter besiktningen var vi nere hos våra vänner och blivande grannar och mumsade blåbärspaj. Sen tog C och jag en sväng till MAXI och närliggande textilaffären. Jag var duktig dock och höll i mina slantar, S fyller år om ett par veckor och jag vet inte riktigt vad jag ska köpa i present än. Hans födelsedag kommer firas i sommarstugan med familj och några vänner och lite amerikansk barbecue, längtar till dess!

Kommentarer
Postat av: Goranhilde

I want to say that you have interesting info in this website. keep it going. thanks. greetings


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback