Systuga

Förra helgen var min första riktiga lediga helg och det var alldeles underbart. Mamma och jag tog en heldag med shopping på stan och några timmar på IKEA, så nu är jag stolt ägare till en egen symaskin. Satte igång med några projekt redan i helgen. Köpte tyg på Åhlens och klädde om köksstolarna och sydde en handduk av tyget som blev över. Eftersom symaskinen bara kommer i en kartong och inget fodral, sydde jag ett i tyg till den. Tyget var alldeles för slappt för ändamålet så jag ska göra ett nytt, men nu har jag koll på hur man gör. Här kan ni se resultatet på stolarna
image12      image13

Denna helgen ska vi hälsa på min kusin, hennes sambo och deras lilla dotter, snart 1 år. Hoppas det blir fint väder så blir det nog en promenad ner till vattnet. Det är väldigt fint i den lilla by där de bor. Efter det besöket ska vi till min lillebror (18 år) som är ensam hemma i helgen när mina föräldrar är på köpenhamnsresa. Vi ska laga tacos, hyra film och kanske sitta lite i solen på altanen om vädret tillåter. En helg att se fram emot med andra ord. Våren gör att allt känns så lätt och härligt!

Kommentarer
Postat av: Doodlijk

Awesome site!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback