Slappardag

Har haft en mycket skön helg. Igår (lördag) var vi och åt kroppkakor hos vänner på öland och på kvällen blev det lite vin och mys så vi stannade över natten. Det är alltid lika härligt att komma och hälsa på dem på landet, med katter, hund och naturen runt knuten, en befrielse när man bor i lägenhet i stan. De håller för fullt på och renoverar huset och köket blev klart i höstas. Ett jättefräscht IKEA kök med högblanka vita luckor, vitt avlångt kakel och granitgrå mosaik över spisen. Så fint vill jag också ha det en dag, när jagförhoppningsvis äger mitt eget boende. Vi åkte därifrån på förmiddagen och idag har vi bara slappat med ett par andra kompisar. Åkte och hyrde några filmer, köpte pizza, massa godis och glass och nu sitter man här med uppsvälld mage. Men man får skylla sig själv. Imorgon ska jag och syster till IKEA och köpa ram till mammas födelsedagspresent, ett förstoring av ett kort på oss tre syskon. Ska också köpa inslagningspapper till den andra presenten, ska försöka hinna fota den imorgon innan jag slår in den, är så nöjd. Efter turen till sveriges mest omtyckta varuhus blir det nog en sväng in till stan för att njuta av att vara ledig och skaffa lite härlig vårinspiration. Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback