2:a advent

image383

Idag lyser två ljus i adventsstaken och jag börjar känna mig redo för julen, nu har jag kommit ifatt lite här hemma och det ser ut som vi tänkt oss, bara granen som fattas och den ska huggas nästa söndag då jag, S, mamma och pappa ska upp till stugan och grilla. Hoppas på bra väder, annars blir det väl till att köpa en gran och det är absolut inte samma känsla som att ha sett ut den och kånkat på den själv genom skogen (och ja, vi har tillåtelse att hugga gran på de markerna).

Vet ni vad jag gjorde igår? Det var den 8 dec och jag badade i Kalmar Sund!!! Vi var på kallbadhus på Öland med goda vänner och jag som propsat på att jag absolut inte skulle bada, gjorde det inte bara en gång, eller två gånger, utan tre gånger, sista gången doppade jag även huvudet. Det var riktigt uppfriskande och efteråt åkte vi hem till vännerna och hade glöggmys, lagade mat och spelade spel, fantastiskt härligt. Elden sprakade i kaminen hela kvällen och t.o.m jag som alltid fryser hade blossande kinder och bara njöt.

Hoppade in som extrapersonal på mitt tidigare jobb igår och det gick bra, det var hyfsat lugnt för att vara så här snart före jul. Nu kurrar magen och jag ska väcka S, som lovat att laga raggmunkar till mig idag, sedan blir det myskväll. Trevlig andra advent!

Kommentarer
Postat av: Elin

Du har alltid så fina bilder på din blogg, och jag blir inspirerad varje gång jag kikar in... Vill bara Du ska veta det... Kram Elin

2007-12-09 @ 22:15:25
Postat av: Sofie

Vad fina bilder du visar!! Mysigt du verkar ha det :) Härlig dag du lät att ha haft igår! :) Kramar, Sofie

Postat av: Linda P

Härliga bilder!! Tack för berömmet på min blogg, om du vill se mer av köket och väggtexten kan du titta under rubriken "HEmma".. Ha det bra!! Hälsa härliga Kalmar

2007-12-11 @ 07:35:04
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Helena/Bildbloggerian

Jag skulle också vilja testa att vinterbada. Jag kan tänka mig att man verkligen känner sig uppfriskad efteråt. De gånger jag badat i riktigt kallt havsvatten tidigt på sommaren tycker jag att det är som att få en vitaminkick.

2007-12-11 @ 23:38:57
URL: http://exponerat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback