GLAD PÅSK!

image26

Min första lediga påskhelg på många, många år eftersom jag tidigare jobbat inom handels. Det är så underbart att få fira den med släkt och vänner och koppla av lite. Igår var vi hos våra blivande grannar och firade med bubbel och sedan var vi och kollade på en kompis till S som spelade på en krog här i stan. Det var fantastiskt kul och många man kände där. Det är kul att träffa folk som numera bor på annan ort och bara kommer hem på helger och lov. Idag har jag varit hos min familj och ätit påskmiddag, riktigt gott. Meningen var att vi skulle kolla på musikspelande vänner idag också men jag var helt slut och stannade hemma, S åkte dit, men han fick lite ny energi efter en liten återställare.
Imorgon är det middag hos S familj och det ska bli mysigt, på kvällen finns det risk att det blir lite fest igen. På söndag blir det stort släktkalas med fastrar farbröder kusiner kusinbarn och kusinrespektive. Vi brukar bli runt 30-40 personer, och trevligt har vi, det brukar bjudas på kalkon med riktigt gräddig sås och det är syndigt gott!
Måndagen kommer väl i stort bestå av återhämtning, kan behövas efter en sån här helg.

Kommentarer
Postat av: Nicolaianastasia

Keep up the good work.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback